• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79318
+
-

توسعه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیر‌رسمی اردبیل

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل از توسعه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیر‌رسمی استان خبر داد. به گزارش تسنیم، «محمد پورقلی» گفت: برای حل مشکلات ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی باید اشتغال‌زایی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهیم و پس از آموزش مهارت‌های لازم و توانمندسازی به سوی بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی آنان گام برداریم.

وی با بیان این‌که آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیررسمی استان اردبیل توسعه می‌یابد افزود: عدالت آموزشی و توسعه متوازن آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیر‌رسمی استان به‌ویژه شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد توسعه می‌یابد.

پورقلی سطح کلاس‌ها آموزشی فنی و حرفه‌ای برگزارشده در سکونتگاه‌های غیررسمی استان اردبیل را خوب عنوان کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیررسمی استان اردبیل در رشته‌های کارآفرینی، قالی‌بافی، برق ساختمان، مهارت‌های ساده زیستن‌، خیاطی و کامپیوتر با سطح خوبی پیش می‌رود.

این مسئول با بیان این‌که آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در توسعه مناطق اهمیت ویژه‌ای دارد اظهار کرد: آموزش مهارت و فنی و حرفه‌ای می‌تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، گسترش آموزش‌های عدالت محور، افزایش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در بین جوانان راه‌گشا باشد.

وی بهبود شاخص‌های زندگی در مناطق حاشیه‌ای را وابسته به توانمندسازی مهارتی ساکنان این مناطق عنوان و اظهار کرد: بهبود شاخص‌های زندگی در مناطق حاشیه‌ای وابسته به توانمندسازی مهارتی ساکنان این مناطق است و همفکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی یکی از عوامل مهم و اساسی در توانمندسازی اقشار مختلف جامعه برای حل مشکلات بیکاری در مناطق حاشیه‌ای و محروم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید